Daisypath Anniversary tickers

March 07, 2010

Kesayanganku tidak sihat....

dengan sedihnya,aku terima berita lg sekali
ayah aku jatuh buat kali ke-2...
aku jadi sgt2 risau...
mak aku bawa ayahku g hospital tuk check up
huh.....mak maklumkan pd aku
ayah aku ditahan ke wad..
hati mula gelisah..beritahu mr.hubby..
mlm tu jugak aku bergegas balik kuantan..
sampai kuantan kul 2.30 pagi...
aku amik EL tuk esok!!!

esoknya,aku bgn seawal pg..
teman mak tuk melawat ayahku di hospital..
sampai hospital..sedih plak tgk ayahku
di tgn kirinya,ade wayar tuk masukkan air + ubat
teringat saat batriysa di hospital suatu ketika dulu
aku suruh adik lelaki aku balik..(sbb mlm td dia temankan ayah)

aku juga suruh mak aku rehat..maklumla mak aku xleh penat
nanti dia pun jatuh sakit
aku sendiri nak jaga ayah aku hari tu..
biarlah penat mlm td xhilang lg...
penat musim PPA pun belum hilang lg..
tapi apa yg lebih penting..luangkan masa bersama ayah!!!!
yesss...aku nk masa bersamanya..
aku nk jaga & nk tau apa perkembangannya dr doctor ttgnya...

sepanjang hari bersama ayah...aku byk nasihatkan ayah
please..please ..please stop smoking...
bila doc dtg buat check up..
i asked him a lot, bout my dad..
doc informed me the same thing...
advice him to stop smoking...
byk buruk dr kebaikan..

see..smoking is not good for health..
doc pun pesan kat ayah aku..
jgn merokok..rokok tu HARAM klu bg keburukan...
yg buatkan aku terharu dgn kata doc tu
sygkn nyawa..bkn rokok tu membantu kita.!!!!

aku merayu kat doc supaya ayah leh discaj ptg tu gak
finally,he's agreed!!! heheheehe..
thanks a lot ya doc ..
aku lega bila doc ckp ayah stabil
cuma stop smoking...

so...........STOP SMOKING ..........

tapi keaadan ayah buatkan aku risau..
bila suruh berhenti merokok..
mkn pun xnak..jgnle merajuk sampai cam tu....
akan aku pikirkan cara tuk ayah kembali ceria seperti dulu..

noted : aku rasa nak amik cuti,nak luangkan masa pujuk ayah ...agak2 boss bg pelepasan x ??

2 comments:

  1. semoga ayah hazira cepat sembuh, mudah mudahan boss hazira beri pelepasan untuk u bercuti.selagi ayah masih hidup jaga dan sayangi ia agar tidak menyesal pabila ayah telah tiada.
    tentang stop smoking tu, ayah u boleh berhenti merokok untuk sementara, bila beliau sihat dia akan curi2 merokok, mula mula sebatang then bertambah.tabiat merokok ni mmg susah nak ilang.kalau hati tak cekal mmg pyh utk berhenti.
    cuma pesanan saya nasihatkan beliau agar kurangkan hisap rokok.nak berhenti mmg susah.masa sihat kurangkan merokok dan bila x sihat minta berenti merokok.itu je cara yang boleh mengurangkan tabiat hisap rokok.
    hubby merokok ke?
    >>gagak_rimba<<

    ReplyDelete
  2. wow..time kasih kepada gagak rimba..atas segala nasihat itew... :)

    ReplyDelete