Daisypath Anniversary tickers

October 17, 2010

Bajet 2011

Baru je beberapa hari lepas PM umumkan pasal bajet 2011,so apa perasaan semua ? ada yg gembira ada juga yg biasa2 je.perasaan ku,biasa je la.bajet 2011 ni xde rugi dan untung sgt pun pd kami yg berada dlm sektor semi gomen ni.

Apapun,saya ttp bersyukur. Belanjawan bajet 2011 telah diluluskan.Bagi mereka yg suka berbelanja barangan jenama dr luar negara,disitu dpt pengurangan harga.Alhmadulilah tapi saya bukanlah tiap2 bln berbelanja brgn overseas :) 

Tak kisahle bekerja di sektor awam or swasta,masing2 ade je benefitnya. Cuma bajet 2011 berita gembira buat ibu2 mengandung.Dpt cuti bersalin 90 hari..tahniah :) tp maksimum 300 hari ..pikirkan klu ade yg merancang tuk memiliki anak 5 org :)

Bersyukur la apa yg kita dpt hari ni.Sebenarnya ade hikmah tersendiri di mana kita mencari rezeki. Saya gembira dgn apa yg saya dpt hari ni.Saya berterima kasih pd company yg saya berkhidmat kini kerana telah mencurah jasa yg byk sejak zaman saya belajar. Dari bantuan scholarship hinggalah saya berkhidmat sendiri di company yg berdiri teguh. Ttp nadi kepada Malaysia :)

Walaupun bajet 2011 byk memberi berita gembira kepada sektor gomen sendiri,saya ttp gembira juga sbb saya pun dpt imbuhan tersendiri drpd company. Mungkin ade give and take :)

Kita mengejar wawasan 2020...negara yg berpendapatan tinggi ...semoga kita berjaya bersaing maju dgn negara lain. amin....



No comments:

Post a Comment