Daisypath Anniversary tickers

January 14, 2010

skandal !!

skandal !!! statement skandal ni agak femes di mana2
skandal boleh berlaku di kalangan kita
skandal boleh berlaku di ofis tetapi mmg selalu berlaku di OFIS!
ada yg ber'skandal' dgn teman ofis yg diri tu mmg milik org
ada isteri org ber'skandal'dgn suami org & begitulah sebaliknya
mmm,dah lama aku nk tulis psl skandal ni which is perasaan aku time ni
amat geram dgn seseorang.aku bukan geram psl dia ada skandal.for me,its ur life.
lantak la ko nk ber'skandal' or what,it's not my bisness.
so,please dont include me in ur prob's.
aku sememangnya bengang dgn sorang bdk ofis ni,dulu DIA baik dgn aku & kwn2 lain.
tapi sejak ntah sape mamat ofis ni tangkap minah ni ber'skandal' dgn suami org kat ofis ni,boleh plak minah ni slhkan aku plak !!! WTF ?? ingat aku ni jenis nk jg tepi kain ko ke ???
minah ni adalah isteri org tapi her hubby kuat jeles & bkn keje di ofis ni!!!maybe dia rasa terkongkong dgn hubby dia,dia adakan 'skandal' dgn mamat ni!! bab ni aku xmasuk campur selagi dia xkacau hak aku!!! saat yg buat aku bengang,dia sebarkan nama aku buat citer 'skandal' dia ni,please la stupid woman!!! aku xde masa nk jd Michelle Melodi citer psl ko.even ko ct nurhaliza pun,aku x hingin nk buat statement nih sbb aku xsuka!!!!
aku bkn jenis bergosip,aku suka lepak dgn kwn2 je ..xpun buat keje aku or balik umah tido.lyn hubby & anak lg bagus dr layan citer psl ko!!!! dah lama aku bersabar dgn minah ni tapi aku lyn je.mana taknya,apa yg kawan2 citer kat dia,semua minah nih pernah buat!!!!kdg2 aku naik menyampah plak dgr citer dia,ntah btul or x citer tu. citer plg best psl smbutan birthday,masing2 citer la hubby bg surprised present,termasuk la citer dia.klu xsilap aku,aku bgtau dia masa birthday aku last year,hubby belikan aku gelang kaki emas putih. aku suka sgt sbb i love white gold!!! minah ni pun xngaku kalah ok!!! siap dia ckp hubby dia belikan rantai emas.that's fine la,maybe citer tu btul.
tapi yg plg best bila aku tnyer dia psl rumah.aku/hubby hanya mampu membeli sebuah rumah je(apartment) buat masa ni tapi minah ni mampu ade 3 biji rumah ok!!!! 2 apartment & sebiji rumah teres 2 tingkat kat semenyih & dia dok dgn family kat area ofis ni je..apesal dia xdok umah sendiri!!!! bila aku tnyer umah kat semenyih tu kat tmn ape..dia xleh jwb dgn tepat & dia ckp dia lupa nm tmn sbb dah lama beli !!!! yg pasti,dia ckp umah yg kat semenyih tu dkt je dgn KFC baru. trus aku ckp le..area pelangi semenyih ke or bndr rinching?? dia ckp bkn....aiyok,aku ni mcm kena tipu je!!!
menampakkan lg kebodohan minah ni,bila aku tnyer cukai pintu kena byr bper rm per year? dia ckp dia xkena byr !!! statement xperlu byr cukai pintu adalah tu org MENYEWA. see...nmpk x kebodohan minah ni ??? aku bukan le berniat nk merendahkan dia,tapi hubby dia keje biasa2 je.
aku kenal tmpt keje hubby dia & family dia. bknle dr golongan yg executive.
yg pasti,minah ni xnk ngaku kalah dgn org k.dia xnk org lebih pd dia.dia xleh terima org lebih dr dia.bila kitorg ajak g bercuti,asyik buat alasan hubby aku kena g singapore la.outstation la.g korea la.tp bila smpai masa,aku suka tnyer balik,hubby ko g mana & seringkali minah ni lupa yg dia menipu sblm tu.dia akan jwb hubby dia keje shift.apa slhnya ko ckp je la hubby keje shift.kitorg xmengutuk or menghina.masing2 dah schedule keje mcm tu.REDHA je la.yg penting,appreciated hubby yg susah pyh carik rezeki tuk family.
bagi aku,buat apa nk bangga dgn apa yg ko sendiri xde!!! banggalah dgn apa yg ada!!! ni x,bila citer psl kereta,ko tunjuk ko hebat di jalanan!!! ko tu pmpn minah oii..ko ngaku diri ko ni pelumba jalanan... tp please la..klu ko drifter,apesal keta ko auto & ko sendiri ngaku ko xreti bwk manual ?? hahahhaa..rasa cam lawak k.aku pun leh jd drifter sbb just press je pedal minyak tu...keta auto...easy to go!!i dont mind sbb aku rasa bodoh tipu org sbb lama2 org tau penipuan ko!!!
mls aku nk citer pnjg psl minah ni sbb aku rasa bodoh je teringat kes kena tipu!! sia2 je aku ni belajar lg tinggi dr ko,tapi aku hidup2 kena KENCING dgn ko!!! huhuhuuhu
klu minah ni baca apa yg aku tulis,aku harap belajar la english dgn lebih baik.ur english very bad.siyes!!! one more thing,trademark,jgnle ko sebut trickmark..beria-ria ko mrhkan kitorg psl ni..huhuhunk semput aku gelak psl ni!!!!

aku sgt menyayangi suami aku....setiap detik aku tuk suami ku,xsgp aku menduakan suami dgn ber'skandal' dgn suami org lain. apa yg aku tau,suamiku adalah yg terBAEK!!!!.

sesiapa yg ber'skandal',pikir2kan le...

3 comments:

  1. hoho panas panas!!!
    takdak duit buat cara takdak duit oiii!
    ramai je org cakap besar ni, abuk tarak.
    kat ofis farah pun byk je skandal, malas layan lantak ko lah ehhh!



    * masih di opis at 10.15 pm. damn!!!

    ReplyDelete
  2. mmg pns pun citer ni mama farah!!!!
    cuma yg ira xpuas ati,si minah ni leh ckp ira yg sebarkan skandal...please la..xde masa ok nk amik tau hal dia!!!!
    yups..btul tu..klu xde duit..jgn terlalu berlagak cm org ade duit...tp siyes nk terGELAK je bila tau kebodohan dia..


    *sian mama farah...xpe..kita keje tuk carik duit byk..pastu baru leh BERLAGAK..hahaha

    ReplyDelete
  3. heheehe..nk tergelak aku bila terima komen dr Anonymous (aku sengaja padam sbb xnk ko sendiri yg MALU)
    komen ko agak bernas...suruh aku beringat psl roda kehidupan...tp aku rasa aku mmg xberminat nk skandal dgn LAKI org!!!!
    lgpun..statement ni bkn ditujukan tuk ko Anonymous tapi apesal lak ko TERASA >>>
    hahahaha..sendiri jwb k!!!

    ReplyDelete