Daisypath Anniversary tickers

December 09, 2010

Batrisya belajar solat :)

Amin..amin..amin..sejuk perut saya bila tgk pic batrisya belajar solat nih. Terharu dan rasa bersyukur yang amat sangat si kecik nk belajar solat.Alhamdulilah..Moga saya dikurniakan anak yang solehah,sihat dan bijaksana seperti nama nya Batrisya ( KebijaksanaanKu) :))

Actually,pic ni di'mms' kepada saya dari en.suami, maklumlah time ni saya masih berada di Penang..selesaikan apa yang telah saya mulakan. Memula dapat 'mms',hati saya tersentuh..jauh di sudut hati saya rasa gembira,anak kecil ni sedang solat walaupun pakaiannya tidak lengkap bg seorang perempuan.

Terus saya kol en.suami, dan tanya " Batrisya solat ?" Jawab en.suami , " a'ah,dia yg mintak nk solat" . Hati masih terkejut .." Apa?" ..hubby terus la bercerita psl batrisya,batrisya ckp pdnya... " Abah,nak solat". Terus diberi sejadah kepadanya dan dia melakukan aksi ini..amin..amin :))


Batrisya tgh kusyuk berdoa

Walaupun umurnya baru mencecah 2 tahun 6 bulan,tapi dia sangat bagus.Sekurang-kurangnya, saya bangga dapat anak macam Batrisya..biarlah tidak sempurna solatnya tapi dia mengerti apa itu solat. Saya akan terus mengajar dia dari saat ini hingga ke akhirnya... Mama rindu sgt batrisya saat ni :((




1 comment:

  1. hehe pandaiiii batrisya ni. sejuk perut mama dia..perut mama ya pun sejuk jugak..hahaaaa

    ReplyDelete