Daisypath Anniversary tickers

May 04, 2009

pregnant -part 2

smbgan dr entry lps,kini aku tau dah aku pregnant,sedikit sebyk mindset aku tlh ditukar that i'm to be a mom..so,byk yg aku kena jg dr segi perbuatan supaya ank yg dikandung tidak terikut2 perangai ibu/bp..time ni klu boleh mengaji la setiap mlm supaya baby mendengar.

so,spnjg aku preggy baby yg aku tidak tau jantinanya,aku hanya hidup dgn mkn buah/fast food.nasik lgsg xsntuh sbb selera aku mati pd nasi.usah kata nasik,bleh dikatakan masakan melayu semua xnak..mmg pelik tul..yg aku nk mkn western food..yg plg best,laksa ialah mknn kegemaran aku time bjg/kawen tp ms preggy ni,bau kuah pun nk muntah n xleh mkn..huhuhuh..sedihnya time ni.

tiap2 bln,doc scan perut aku yg xnmpk besar ni..mana x nya,kndungan dh 6 bln,berat aku hanya 57-58kg..sdgkn ms kawen berat aku 54 kg..doc ckp sgtle tidak logik berat mcm ni bila mengandung,it should be 1kg per month..so meaning that berat aku spttnya 60 kg la...tp aku still x ckp berat...tp siyes doc scan..ank dlm kndungan ckp berat..tp perut aku xnmpk besar lg..sbb aku still muat pakai jeans saiz 28...ok x ? tp doc mrh sbb tkt ank lemas..terpaksa la aku beli suar maternity..plg x best suar cam ni...

time ni,ade org ngorat aku lg :P..sbb org tu ingt aku ank dara lg time aku kuar dgn mak aku,hubby kena tgl kat umah yea bila time aku blk kg..ni le time nk close up dgn mak..hehehe..wakakaa..jgn jeles tp aku jujur,aku ckp kat org tu," abg,sy ni tgh pregnant la..tgk le btul2 perut sy ni.."dgn bangganya tunjuk perut buncit ni.

bila kandungan aku cecah 7 bln,aku still g keje pakai bj kurung..hahahaa..so,org ofis pun confius aku ni preggy ke x :P tmbh lak,aku sgt rajin ke hulu hilir masuk lab dgn kndungan 7 bln tu..hahaha..muka pun nmpk berseri..ramai yg meramalkan aku tgh kandungkan baby gurl tp aku xkesah..janji ank yg dilahirkan sihat & cukup sifat..

time ni,aku mmg byk keje kat ofis smpai blk mlm..huhuh..tp aku xstress...bila genap kndungan aku 8 bln,aku start pakai bj gaun mengandung-btul ke nih >..yeala kot..tp still nmpk cam buruk la..heheheeh..time ni berat aku dah 61kg..cpt x naik ???

bila dah naik mcm tu,doc plak risau..suruh aku wat test..test apa yea ??jap aku pikir..lupa la ..
smbg next entry la..

No comments:

Post a Comment