Daisypath Anniversary tickers

May 07, 2009

pregnant - part 4

saat ni,perutku mkn membesar.mmg nmpk dah mcm mak buyung tp cute la :P ms ni,aku dah start mls2 nk masuk lab.mls nk jln jauh..tp aku rajin turun naik tgga kat ofis ni,sbb org kata exercise tu sng tuk proses bersalin nnti.aku ikut juga petua tu smbl buat research kat internet.btul la,exercise tuk org preggy pun ada.

selama aku mengandung ni,aku xpernah muntah or alami morning sickness.alhamdulilah,aku xbyk mslh time mengandungkan little khalifah ni.everything is smooth..cuma bab mkn,tekak aku xterima mknan melayu,asyik nk western food..agak2 nnti,kuar mcm ank mat saleh..hehehe

8 bln setengah,time ni aku dah refer hospital tuk bersalin..atiku berbelah bahagi nk bersalin kat selangor.aku nk bersalin kat hometown aku..tp aku refer gak kat Az-Zahrah,bangi.aku follow up je kat Az-Zahrah.janji ade rekod in case aku bersalin awal.

kandungan aku masuk 9 bln,aku rasa dlm dilema,mana tmpt nk bersalin ni..bangi or kuantan.tp klu kuantan,aku kena cuti awal tuk berada di sana.discuss dgn bos nk amik cuti 2 mnggu awal,bos lelaki ok tp bos pmpn plak byk bantahan.mcm2 la alasan dia,ank sulung selalu lmbt la..xtentu due date tu..tensen je dgr alasan dia..

last2 aku decide nk amik cuti 2 minggu,nk rest & mmg nk balik kuantan.nk delivery my baby kat pusat rawatan islam al-farabi,kuantan.selama 2 minggu cuti,tiada tnda2 saat aku nk bersalin lg..huhuhu,risau plak,cuti lm2 xleh..nnti kena ptg gaji la..

huh.due date dah lepas,aku refer doc kat al-farabi,doc bg tempoh seminggu lg tuk tunggu.hah ?? seminggu..cuti aku masuk 3 minggu la..mcm ne nk jwb nnti...hohohohhoho..aku mintak hubby amik cuti sbb due date aku dah lps.aku mengharapkn sesuatu keajaiban berlaku dlm ms seminggu tu...

saat menunggu tu penuh debaran..asal aku skt perut nk ke toilet.akak aku risau,yeala dia tkt aku nk bersalin..kdg2 bosan aku nk jwb..aku mmg skt perut la..hehehehe.spanjang aku cuti 2 minggu kat kuantan,hubby kat kl kena keje.mak & ayah aku lyn aku mcm tuan puteri.maklumla,kat umah xde org.apa saje aku nk mkn,mak aku pasti sediakan.nk mkn nasi aym,mak aku buatkan.selama 2 minggu di kuantan,dr berat aku 61kg ke 74kg...bygkan bper byk naik ??? 13kg...

bila doc tgk brt aku naik mendadak,dia mrh aku plak.suruh aku control mkn le..tkt ank besar susah nk kuar la..adoila,nnti time pntg,xleh mkn semua ni...tlg la..bgla aku mkn. :)

saat mendebarkan telah tiba..bersambung di entry lain.

No comments:

Post a Comment