Daisypath Anniversary tickers

August 18, 2009

Ya Allah,selamatkan ayahku

lagu ayat-ayat cinta smkn kuat berkumandang di hpone ku kala ni.mmg sah,itu call dr mak tersayang.aku setkan lagu ayat-ayat cinta tuk mak,sbb lagu ni amat bermakna tuk aku.

dpt call dr mak ku,aku tersentak.mak bgtau ayah aku demam dr mlm td,kul 3.00 pagi.huh,kenapa lmbt inform aku ??? mak bgtau aku,ayah x mahu ke klinik or hospital.aku tau mmg ayah aku ni susah skit nk hospital/klinik.aku tnye mak.'sape ade kat rmh tu?'...mak jwb semua ada.dlm hati,aku sorang je yg xde sbb aku sorang je yg duk jauh dr family.adik beradik aku semua keje / smbg belajar berdekatan rumah.

rindunya aku saat ni pd ayah aku.aku ckp pd mak,please pujuk bak(panggilan tuk ayah aku ).ma ckp dah pujuk xnak.huhuhuu..aku bg cdgan suruh mak aku call dr.sulaiman dtg umah.mak aku ckp dr.sulaiman xde.aku suruh lg mak aku bg minum air kelapa.sbb org kata klu demam,bg minum air kelapa..mujarab tuk kebah demam.
ok...end call.

selang 5 minit pas tu,adik lelaki aku tepon.dia ckp,'kak,bak tnye eppie,kak balik esok ke?'...adik aku smbg lagi,bak nk jumpa kak.saat ni,air mata aku mengalir...xlaju tp sedih sgt..x lama pastu,aku request nk ckp dgn ayahku.adik aku bg phone kat telinga dia. 'assalamualaikum bak.zira ni'.ayahku jwb slm smbl terbatuk-batuk. tnpa tunggu lagi,aku pujuk ayahku,'bak,g le klinik.bak g klinik yea.kejap je.biar doc check eh'. pastu ayahku jwb'mmm,yealah'.aku smbg lg,g skang erk..suruh epi anto. ayahku jwb lg,mm..ok,pas maghrib.

aku berdoa dan berharap tiada apa yg berlaku.akhirnya ayahku setuju ke klinik tp mak aku decide ke hospital.smpai kat hospital,di bawa ke emergency.huh.doc check demam xde tp sbb ayah aku skt dada.doc thn masuk wad.last2 doc kuarantin plak.sedihnya..aku berdoa sgt pd Yang Maha Esa agar ayah aku dijauhkan dr segala mcm penyakit...Ya Allah,tabahkan & kuatkan hati ayah aku,

Ya Allah,selamatkan ayahku dr segala musibahMu.aku memohon pertolongan Mu.Selamatkanlah ayahku.Amin...

3 comments:

  1. zira....sabar bnyk2 ek...mintak doa kat Allah smg ayah ko cepat sembuh....~ameen~

    ReplyDelete
  2. purnamw-leeyana
    leen,tima kasih atas support ko.harap2 ayahku kembali sihat secepat yg mungkin..amin..

    ReplyDelete
  3. no prob geng...aku pnah rase ape yg ko rase suatu ketika dulu..berdoa bnyk2 k..insyaAllah....

    ReplyDelete