Daisypath Anniversary tickers

July 05, 2009

steamboat my style

batrisya tgh merenung masa dpn :)

pagi ahad yg membosankan,aku bgn lmbt..batrisya pun sama..hubby aku lg la..mmg plg lmbt bgn tidur..hahahhaa..aku bgn pun sbb batrisya dah melalak ngs nk susu..huhuhu..mmg bgs pun..xpyh pakai jam loceng..on the spot trus bgn dgr suara batrisya yg nyaring ni..sape2 yg ada drh tinggi..aku xglkkan mendekati batrisya sbb mmg leh skt kepala la kejap ..tmbh2 lak bila tgh tido..dgr dia ngs....huhuhuhu...

dia bkn nk apa pun ..nk susu je..dpt susu..terus diam n tido..gambo di atas sempatle di snap tika dia tgh merenung ms dpn kot...hahahahaa..
aku xde apa nk citer psl weekend ni..cuma masa aku tuk rest je la..ari ahad ni aku masak simple je..masak nasi,goreng ayamas drumstik,buat telur dadar n sup sayur..simple je..


pastu hubby aku kena g ofis..tinggalla aku n batrisya kat umah..lyn si kecik ni main n dgn aku tertidur sama..aci x ? hubby blk dah lwt ptg..aku nk kuar..mcm mls plak..so aku masak steamboat ikut style aku tuk dinner..abis gak dibelasah oleh aku n hubby..hahaha


ni resipi steambot my style :


Bhn-bhn:-
isi ayam didadu

sotong dipotong nipis2

isi ketam segera

fish ball

sosej

daging burger (dipotong 4)

telur

kangkung

cendawan tiram

kubis

Bhn utk kuah steamboat (soup)

Bwg kisar

ikan bilis kisar

1 liter air

kiub pati ayam knorr

Cara-cara memasak :

1) tumis bwg kisar hingga naik bau..

2)masukkan ikan bilis kisar dan air

3)tunggu mendidih dan masukkan kiub pati ayam knorr ikut rasa.

4) bila mendidih,masukkan bhn2 tuk steamboat td.

5) masa untuk menikmati hidangan steamboat yg hebat.:)

6) utk lbh kick..tmbhkan smbl kicap..mmg sedap




No comments:

Post a Comment